0
Suusatajalt suusasõbrale - kuidas valmistuda suusamaratonideks? Tagasi

21.01.2016

Murdmaasuusataja ja Estoloppeti kogenud osaleja Algo Kärp jagab täna  mõned mõtted suusasõpradele ning suusamaratonideks valmistujatele.

Eesti talv – väike aga tubli. Seda suusalund, mida meile praegu igapäevaselt aina juurde tuleb, soovitame „sisse hingata“ nii palju, kui vähegi võimalik. Kevadel järgmiste spordialade hooaja alguses oled Sa endale selle eest kindlasti tänulik

Maratoniks valmistumisel võiks nädalas olla üks pikem rahuliku tempoga nn tühjendustreening. Enne seda trenni söö hommikul nõnda, et saad nii süsivesikuid kui ka valke (nt puder moosiga või müsli, soovituslikult keedumuna, võileib).

Trenni ajal soovitan juua kas SiS GO Electrolyte või SiS GO spordijooki. Ise eelistan SiS GO Electrolyte varianti - selles sisaldub lisaks energiale ka soola ja mineraalaineid. Peale treeningut tuleks kohe juua SiS REGO taastusjooki või süüa REGO valgubatooni, et lihast peale pingutust taastada, toetada ja järgmiseks trenniks ette valmistada.

Viimastel päevadel enne pikka suusadistantsi tuleb menüüsse lisada rohkem süsivesikuterikkamaid toite, kuid toidu kogustega ei maksa üle pingutada. Pigem tuleb süüa tihedamalt ja väikestes kogustes. Kindlasti ei tohi end näljas hoida. Soovitan päevasteks vahepaladeks SiS GO energiabatoone või REGO valgubatoone. Lisaenergiat võib manustada ka GO energiageelidest. Tarbi kindlasti rohkelt vedelikku. Mõned päevad enne maratoni sobib päeva jooksul juua näiteks GO või GO Electrolyte spordijooki. Nõnda laed oma keha ka ühtlasi lisaenergiaga.

Maratonipäeva hommikut alusta tavapärase einega. Väldi ülesöömist! Enne starti soovitan süüa ühe GO energiabatooni või ampsata GO energiageeli. Maratoni ajal iga 30-40min järel soovitan ampsata ühe energiageeli. Distantsi alguses võid jätta pikema vahe. Mida rohkem finiši poole, seda lühemate pausidega võta energiageeli. Eelistan ise SiS geele, sest neile ei pea ilmtingimata vedelikku peale jooma. Viimaseks geeliks (ca 20min enne arvatavat finišeerimist) soovitan topeltespresso geeli. Annab viimaseks pingutuseks hea energiasööstu. Peale finišijoont ära unusta taastumist „käima lükata“! Ikka taastusjook (REGO) või valgubatoon. Halba ei tee ka nt üks energiageel, et jaksu taastada.

Fotol on Algo ühe pikema tühjendustreeninguga (start Otepää) jõudnud Kuutse toitlustuspunkti. Paras aeg haarata üks SiS elektrolüütidega energiageel. Amps tehtud, treening jätkus. Kokku tuli 3h suusatamist. Peale treeningut oli Algol käepärast kiireks taastumiseks SiS REGO taastusjook. Rahuliku tempoga tühjendustreeninguid soovitab Algo keskmise ja tugevama tasemega harrastajale 1xnädalas enne maratone.



Tehvandi SpordikeskusEesti TerviserajadEesti OlümpiakomiteeFIS-Ski
web by OK Interactive